Prvih 15 godina

03.07.2018.
imageLoader

Rano proljeće 2003.

15 godina – puno ili malo? Ako se mene pita – dosta. Tog ranog proljeća 2003. jasno se sjećam odlučnosti, dotad samo skup kolega iz PR odjela, da svaki iz nekog svog razloga napusti okrilje velike međunarodne oglašivačke agencije. Ambicioznost i doza nadobudnosti pretvorila je tu grupu doslovno preko noći u mlade poduzetnike koji se tek moraju izboriti za svoje mjesto na PR tržištu u nastajanju. I ne, nije bilo nimalo lako…


Možda zanimljiva, a svakako malo poznata činjenica je da ime Media Val nismo sami osmislili, već smo ga preuzeli od jedne neaktivne tvrtke. Svidjelo nam se, a i imalo je veze s tad osnovnom djelatnošću nove agencije – odnosima s medijima. Onaj drugi dio imena (Val) odgovarao nam je jer je ljubav prema moru bila zajednička baš svim partnerima.


Sjedište nam je najprije bilo u strogom centru grada (Ilica kod Britanca), a tamo nismo bili sami. Zapravo, prostorija u kojoj smo radili na svojim prvim projektima bila je neki čudan miks sobe za sastanke i galerije pa smo često bili ometani potencijalnim kupcima – ljubiteljima umjetnina, a nas se opisivalo riječima: „ne obraćajte pažnju na njih – dečki tu nešto smišljaju“. Dečki su onda smislili da bi bilo dobro odseliti se na Zapad. Na Fallerovom šetalištu, u prizemlju obiteljske kuće, zadržali smo se par godina. Tamo nam se dogodilo nekoliko ključnih stvari koje će itekako utjecati na daljnji razvoj Media Vala: osim naglog povećanja portfelja klijenata, dotad muškom klubu pridružuju se dvije kolegice, a krenuli smo i s naprednim programom studentske prakse.


Zahvaljujući tom programu, u koji se i danas ulazi na temelju životopisa, zadovoljavajućih rezultata pisanih zadataka i dodatnih usmenih provjera, došli smo do učinkovite podloge za regrutiranje mladih talenata, odnosno budućih zaposlenica i zaposlenika. Usprkos strogim kriterijima i zahtjevnom procesu odabira, činjenica je da smo se tu i tamo znali sretati s praktikantima koje još i danas pamtimo po njihovoj nepismenosti, sramežljivosti, nesnalaženju u stresnim situacijama… A sve su to karakteristike nespojive s njihovom željenom budućom profesijom, koju su često (tako pogrešno) smatrali jednostavnom, pa i glamuroznom. Međutim, velika većina tih mladih ljudi naučilo je dosta o poslu, odnosu s klijentima i dobavljačima, timskom radu te funkcioniranju jedne agencije općenito. Jer kod nas praksa ne uključuje kuhanje kave, kopiranje… već rad i pomoć na konkretnim projektima. Neke od njih i danas znamo sresti na raznim pozicijama i laska što su nam zahvalni da su svoje karijere počeli upravo u Media Valu. A čak njih osam do sad su dobili priliku za stalnim zaposlenjem u agenciji.

imageLoader

Ključne promjene u petoj godini

Peta godina od osnutka bila je po mnogočemu prijelomna jer su nastupile neke ključne promjene. Osim preseljenja u „pravi“ ured u Banjavčićevoj, došlo je vrijeme da zaposlimo nekoga tko će nam biti ne tajnica, već voditeljica sad već dosta velikog ureda. Otprilike u isto vrijeme napustio nas je jedan od partnera (iz zdravstvenih razloga) i jedna kolegica (iz ljubavnih razloga). No, to je zapravo označilo početak velike „kadrovske ekspanzije“ u nadolazećem razdoblju. Iako se gospodarska kriza već počela osjećati, sve više klijenata prepoznaje našu kvalitetu i ujednačen odnos prema svima – bez obzira na veličinu klijenta i raspoloživi budžet. A tu je i ono na što smo posebno ponosni – ostaju jako dugo s nama (da, pričam o razdoblju od 10 i više godina). Iako smo već tad pokrivali gotovo sve ključne segmente i industrije, odlučili smo proširiti svoje djelovanje na područje tzv. public affairsa te smo osnovali sestrinsku agenciju Alpheus specijaliziranu za javne politike i zagovaranje. U ovaj poslovni poduhvat prvotno smo ušli zajedno s vanjskim partnerom, ali danas je Alpheus u vlasništvu Media Vala i jednog zaposlenika. Ovo je odškrinulo vrata nečem čemu smo se jako dugo (svjesno i namjerno) odupirali – „pravoj“ politici. Tu mislim na rad sa strankama, odnosno konkretnim kandidatima za funkcije na svim razinama vlasti. Nova znanja i iskustvo stečeni na takvim projektima i kampanjama bili su stvarno dragocjeni, ali su nas i osvijestili da je ipak lakše raditi s profesionalcima u korporacijama. Zabrana rada s državnim institucijama i tvrtkama u vlasništvu države šokirala nas je kao i cijelu struku, ali ne i pokolebala jer je glavninu našeg portfelja klijenata ionako činio privatni sektor.


Zbog novodobivenih natječaja, više posla na postojećim klijentima i dodatno uvećanog tima (u kojem su žene po prvi put postale brojčano nadmoćne!) još jednom smo se preselili – u poslovnu zgradu u Budmanijevoj ulici u srcu zagrebačkog „Cityja“. Osim veće komocije i konačno reprezentativne sobe za sastanke, najnoviji ured imao je značajan bonus – dva balkona koja ne služe samo pušačima da prakticiraju svoju nezdravu naviku, već i ostalima da udahnu malo svježeg zraka. Uz to, često su se najbolje ideje izrodile upravo na takvim balkonskim pauzama.


Zahvaljujući otvorenom dijalogu među suvlasnicima, od samih početka pokušavamo realno procjenjivati svoje snage i slabosti, ali i ugrabiti prilike koje se nude na tržištu. U trenutku kad smo shvatili da smo postali možda previše „ozbiljni“, sklopili smo partnerstvo i udomili agenciju XoXo (i dva psa) s kojom smo u dvije godine realizirali brojne lifestyle projekte. Na tom tragu, ali s drugom ekipom i danas ravnopravnim partnerima osnovali smo agenciju Fabula. Ona je u manje od godinu dana uspjela dokazati da je to uistinu bio početak jedne dobre priče, jer Fabulini pomno osmišljeni eventi te jedinstven pristup komunikaciji na svim kanalima osvajaju sve više novih klijenta, ali i nadopunjuju potrebe postojećih.

imageLoader

Manje poznate stvari

Malo samokritičnosti nikad nije naodmet pa tako moram spomenuti i naš kasniji ulazak na područje digitalnog komuniciranja. Pod ovim mislim na nešto puno ozbiljnije od stavljanja QR kodova na pozadinu vizitki ili aktiviranje agencije na društvenim mrežama. Tako naš nedavno oformljen digitalni odjel već broji nekoliko dediciranih članova sa zavidnom razinom potrebnih znanja i iskustva (i ne, nismo htjeli osnovati još jednu firmu, ali nikad se ne zna). U posljednje vrijeme primjetni su zamah i uspjesi na dobivenim natječajima za projekte javne uprave i očuvanja prirode.


Kad smo kod okoliša, treba spomenuti da smo općenito gledajući iznadprosječno ekološki osviješteni: od prvog dana odvajamo i šaljemo na recikliranje sav papir u uredu, koristimo ekološka sredstva za čišćenje i brinemo o potrošnji energenata (čitaj: često radimo u mraku). Društvenu odgovornost dokazujemo i aktivnim pro bono radom na humanitarnim projektima i nevladinim udrugama, a i redovito izvještavamo o održivosti poslovanja sudjelovanjem u Indeksu DOP-a.


Kao protutežu svim ovim „ozbiljnim“ stvarima definitivno možemo smatrati naše teambuildinge koji (skoro svake sezone) uključuju minimalnu količinu unaprijed zadanih ili fizičkih aktivnosti, a najviše hedonizma. I to bez obzira ide li vesela družina na produženi vikend u neku od inozemnih destinacija ili na (doslovno) pusti otok sa samo jednom konobom.


Za razliku od rođendana zaposlenika, godišnjice osnutka Media Vala dosad smo obilježavali slabo ili nikako. Za ovu petnaestu smo ipak odlučili napraviti iskorak – pokrenuli smo novu web stranicu, a šuška se da ćemo imati i rođendanski party nakon ljeta…


Bit će to prilika da zajedno s našim prijateljima, suradnicima, klijentima i konkurentima (i o ovim zadnjima sve najbolje) proslavimo jednu hrvatsku priču o uspjehu. Priču u kojoj je grupica entuzijasta preuzela osobni i poslovni rizik te u desetljeće i pol stvorila tvrtku koja je u samom vrhu domaće PR scene. I to zahvaljujući trudu, vještinama, fleksibilnosti i tvrdoglavom inzistiranju na kvaliteti suvlasnika, ali i svih zaposlenika. To je tim Mediavalovaca koji je uz pomoć otvorenosti i pobjedničkog duha sve svoje individualne različitosti pretvorio u svoje prednosti i snagu. A uvjeren sam da će tako i dalje biti – bar dok ne odem(o) u penziju.

imageLoader