Tour of Croatia

Uvod

Tour of Croatia međunarodna je biciklistička utrka koja se već četiri godine u travnju održava na trasi dužoj od 1.000 kilometara duž obale i unutrašnjosti Hrvatske. Njezin je potencijal prepoznala i Međunarodna biciklistička federacija (UCI), klasificirajući je u 2.HC kategoriju, što znači da se nalazi odmah iza najpoznatijih grand tour utrka, poput Tour de France ili Giro d'Italia. Utrka je jedinstveni turistički proizvod u Hrvatskoj jer donosi brojne koristi za promociju gradova, nacionalnih parkova i regija kroz koje prolazi. Svakodnevno ju je prenosio HTV, ali i više stranih televizija poput Eurosporta, koje su slike iz Hrvatske donosile u domove više od 190 milijuna gledatelja.


Manifestacija je to koja želi postati važan dio ukupne turističke ponude te jedan od glavnih motiva za razvoj cikloturističke ponude i dolazak cikloturista te dodatnog unapređenja imidža Hrvatske u svijetu. Izravna korist za turistički sektor očituje se u činjenici da su, za potrebe smještaja biciklista te osoba u pratnji i organizaciji, otvorene smještajne jedinice koje ne rade u predsezoni. Utrka je dugoročan projekt koji uključuje cjelogodišnje aktivnosti u cilju održavanja interesa i snažnijeg pozicioniranja te jačanja popularnosti biciklizma.


imageLoader

Naša uloga

Unatoč porastu popularnosti biciklizma, značajan dio javnosti i dionika ne prepoznaje njegove prednosti i za turističku promociju, uz uobičajenu skepsu spram projekata koje djelomično financiraju državne institucije. Stoga je komunikacijska podrška trebala osigurati poticajno okružje i pozitivan stav javnosti, naglašavajući važnost za razvoj cikloturizma i promociju Hrvatske.


Naša je uloga snažnim komunikacijskim porukama i medijskom podrškom pozicionirati utrku kao najvažnije događanje u predsezoni koje će doprinijeti imidžu Hrvatske kao vrhunske cikloturističke destinacije te donijeti pozitivne učinke za razvoj biciklizma i turizma. Proaktivnom, kontinuiranom komunikacijom s medijima i na društvenim mrežama utjecali smo na interes javnosti te potaknuli uključivanje ključnih dionika i sponzora. Dugoročni je cilj pozicionirati utrku kao ključno sportsko-turističko događanje u regiji.

imageLoader

Rezultati

Projekt Komunikacijske podrške projektu Tour of Croatia 2016. godine nagrađen je Grand PRixom Hrvatske udruge za odnose s javnošću u kategoriji malih i srednjih tvrtki. Za razliku od uobičajenog načina komunikacijske podrške sportskim događanjima koji se orijentira prvenstveno na sportski segment, komunikacijska strategija usredotočila se na afirmaciju utrke kao važnog projekta za imidž Hrvatske te isticanje izravnih i neizravnih koristi za turizam i gospodarski razvoj. Iz tog su razloga komunikacijske poruke bile prvenstveno usmjerene k turističkom sektoru i uključivanju ključnih dionika. Agencija je uspostavila redoviti sustav komunikacije s dionicima (predstavnicima turističkog sektora, gradskih i lokalnih vlasti), uključujući međunarodne i nacionalne medije te organizirala press centre na lokacijama i izvještavanje s utrke.


Interes javnosti održao se i nakon završetka utrke, a projekt je izvanredno praćen na društvenim medijima s pozitivnom reakcijom pratitelja što je rezultiralo daljnjim dijeljenjem sadržaja. Većina sadržaja s društvenih mreža obuhvaćala je i video ili foto materijale na kojima su vidljivi sponzori čime je ostvarena dodatna vrijednost. Promocijski učinci projekta veliki su, jaki i značajni jer je distribucija televizijskih prava išla u 190 zemalja svijeta, što je teško postići klasičnim marketinškim kanalima.


O utrci Tour of Croatia izvještavale su sve dnevne novine, svi vodeći časopisi i portali, sve nacionalne televizijske postaje, lokalne televizijske postaje te nacionalne i lokalne radijske postaje. Medijski partner u Hrvatskoj bile su Sportske novosti, a utrku su svakodnevno prenosili HRT i Eurosport 1 i 2.


Ključne brojke inozemnog TV prijenosa uključuju (u suradnji s A.S.O.-om):

  • 190 zemalja svijeta što je 10 više u odnosu na prošlu godinu
  • 36 TV postaja nosioca prava, što je 7 više u odnosu na prošlu godinu
  • 9 TV postaja koje emitiraju utrku uživo što je 3 više u odnosu na prošlu godinu
  • 5 news agencija
  • 286 sati TV prikazivanja što je 82 sata više u odnosu na prošlu godinu
  • 811,7 milijuna gledatelja u tehničkom dosegu što je 37 milijuna više u odnosu na prošlu godinu